top of page

Galéria

Munkáinkról készült fotók és történetek a szélvédő javításokról, mindennapi sztorik a kőfelverődések okozta sérülésekről és azok javításának folyamatairól, érdekességek, extrém helyzetek.

Csillag kőfelverődés javítás

Ezen az Alfán egy kombinált kőfelverődést csináltam, melyen a közepéből kicsit több üveg hiányzott a sérülés nagyságához mérten a megszokottnál, így azt pótolni kellett. A szélvédő javítás itt is egy fúrással kezdődött, amely utat nyit a ragasztónak és egyben ki is takarítja a közepét. A javításhoz a legfolyékonyabb ragasztót használtam, amely az ilyen jellegű kavicsfelverődésekre lett kifejlesztve. Fontos tudni, hogy az ilyen sérülések nagyon könnyen tovább tudnak repedni. Legtöbb esetben ilyenkor már menthetetlen a szélvédő. De ennél az autónál időben cselekedtünk és meg is kezdtem a feltöltést óvatosan, fokozatosan adva a nyomást az injektorra. Meg kell hagyni az időt a ragasztónak, hogy magától terüljön és közben fokozni a nyomást. A sérülés fajtájából adódóan szükség volt belső melegítés, hogy ezzel minimálisan táguljon a szélvédő, utat nyitva a ragasztónak. Kockázatos művelet, mert tágul az autó üvege és ezzel a repedés is. A szélvédő javítás mindig minimális kockázattal jár, de javítás hiányában biztosan tovább fog repedni. Miután sikeresen feltöltődött, fedő ragasztóval fedem a lyukat, és simára csiszolom, majd polírral kozmetikázom a ragasztást. Ezzel készen is van!

szelvedo_javitas_1.jpg

Fűtőszálas szélvédő javítás

Itt egy kis teherautó fűtőszálas szélvédőjét javítottam. A végeredmény gyönyörű lett. Sokan kérdezik, hogy javítható-e a fűtőszálas szélvédő, természetesen igen, itt is a kőfelverődés mértéke a mérvadó. A folyamat hasonló, mint egy fűtőszál nélküli üvegnél. Előfúrással kezdem, amivel egyben kitisztítom a sérülést és ezzel utat is nyitok a ragasztónak, ami így zavartalanul áramlik be minden egyes repedésébe. Természetesen ügyelni kell arra, hogy ne tegyem ki túl nagy terhelésnek a szélvédőt, ezt a nyomás szabályzásával oldom meg. Miután a ragasztó eljutott minden egyes repedésbe, UV lámpával szilárdítom meg a ragasztót, majd leveszem az injektort. Ezután egy sűrűbb ragasztóval lefedem a bemeneti nyílást és síkba csiszolom. Végén polírral dolgozom simává es minél áttetszőbbé. A folyamat ezalatt számos trükköt rejt magába, amit igény szerint alkalmazok a javítás minősége érdekében. A szélvédő javítás akkor van kész, ha a repedések hiánytalanul feltöltődtek, ahogy ez történt az alábbi esetben is.

szelvedo_javitas_2.jpg

Kagylós kavicsfelverődés javítása

A kagylós kőfelverődés javítás szintén szépen kivitelezhető. Ebben az esetben az is sokat javít a helyzeten, hogy a kavics nem vert ki túl nagy darabot az üvegből. Mivel ebben a sérülésben nem található olyan repedés, ami esetenként túl nagy gondot okozna, így a sűrűbb és árban kedvezőbb ragasztó is bőven elegendő a javításhoz. Itt is a bemeneti nyílást meg kell tisztítani, és ami fontos, hogy a ragasztónak utat kell nyitni, hogy el tudjon terülni a sérülésben. Bár ártatlannak tűnő sérülésről beszélünk, azért itt is fontos, hogy a nyomással ne terheljük túl az üveget, és a szélvédő javítás során ugyanolyan kellő precizítással járjunk el, mint egy csillag kőfelverődésnél vagy komolyabb sérülés esetében. Miután a kavicsfelverődés hiánytalanul feltöltődött, UV lámpa segítségével a ragasztót megszilárdítom, majd az injektor eltávolítása után, egy sűrűbb ragasztóval fedem le a bemeneti nyílást. Ezt miután megszilárdult, ami 20-30 másodpercet vesz igénybe, síkba csiszolom, és polírral kozmetikázom. Ezután készen is van.

szelvedo_javitas_3.jpg

Ez is egy csillag

Ezen a Mercedes-en egy tipikus csillag kőfelverődés látható. Egy ilyen esetben a szélvédő javítása kockázatos, mert a repedések bármikor tovább tudnak repedni. De a javítás hiányában, minden esetben tovább fog repedni, így nincs veszteni valónk. Továbbá a tapasztalataim alapján nagyon ritkán reped meg javítás alatt. Ilyen esetben mindig a leghígabb ragasztó használata ajánlatos. A javítást egy nagyon kis méretű gyémánt fúrófejes előfúrással kezdtem, melyel megtisztítom és egyben utat nyitok a ragasztó szabad áramlásának, hogy az eljusson minden egyes repedésbe. Ezután felhelyezem az injektort a szélvédőre és a belső tükör segítségével pozícionálom. Ezután a vákuum segítségével kiszívom a szennyeződést és a levegőt, majd azután csak a ragasztót préselem vissza a sérülésbe. A nyomást fokozatosan adom rá, ügyelve nehogy túl nagy nyomást gyakoroljak az autóüvegre. Ha szükséges különböző technikákkal segítem a ragasztó áramlását. Amikor a feltöltődés befejeződött, UV lámpával megszilárdítottam, majd egy fedő gyantával lefedtem, és síkba csiszoltam, ezután polírral kozmetikáztam, hogy minél kevésbé legyen észrevehető. Ezután készen is van a szélvédő javítás.

szelvedo_javitas_4.jpg

Szélvédő javítás sötétedés után is

Az esti órákban is végezhető szélvédő javítás. Mivel télen rövidek a nappalok, sokszor van szükség az autó fellámpázásához a munka elvégzése végett. Ilyenkor minden munka folyamat ugyan úgy zajlik, és a lámpák mellett, tökéletesen lehet szélvédőt javítani. Ebben az esetben egy csillag alakú kőfelverődést javítottam. A tulajdonos átutazóban volt, és nem akarta kockáztatni a haza úton, hogy esetleg tovább reped a sérülés. Fontos volt a gyors kiszállás. A javítás rendben lement, első lépésként egy előfúrással kezdtem, ezzel megtisztítva a bemeneti nyílást, és utat nyitva a ragasztónak, ami így könnyedén zavartalanul áramlik be a repedésekbe. Ez a javítás 30 percet vett igénybe, ami alatt feltöltődött a repedések minden ága, UV lámpával megszilárdítottam és ezután a bemeneti nyílást sűrűbb ragasztóval lefedtem. Ezután síkba csiszoltam és áttetszővé simává políroztam.

szelvedo_javitas_5.jpg

Kagylón kívüli repedéses kőfelverődés

A minap egy kagylón kívüli repedéses kőfelverődést javítottam. A repedés már elindult, ezért fokozottan ügyelni kellett a javításra. A szélvédő javítás sérülés mértékétől függően mindig jár bizonyos fokú kockázattal. Szerencsére igen ritka mikor szélvédő javítás közben reped tovább, és a szélvédő javítás hiányában biztosan tovább fog repedni előbb vagy utóbb. Ebben az esetben két helyen pattant meg a kő, de csak egy helyen okozott komolyabb, és nem csak felületi sérülést. Ahol a kő elsőnek csapódott be, ott egy előfúrással megtisztítottam a bemeneti nyílást, és ezzel utat nyitottam a ragasztónak. Mivel a repedés már elindult, pont az érkezésem előtt, ezért fokozatosan adtam rá nyomást az injektorra, ügyelve arra hogy ne feszítsem hirtelen a szélvédő repedéseit. Ez a javítás 30-40 percig tartott. Miután feltöltődtek a repedések UV lámpával megszilárdítottam a ragasztót es egy fedő, sűrűbb ragasztóval fedtem le a bemeneti nyílást. Azután ezt síkba csiszoltam es polírral tettem áttetszővé, simává. A végeredményt nézzétek meg képekben.

szelvedo_javitas_6.jpg

Kombinált kőfelverődés

Egy óriási kagylós belső repedéses, egy csillaggal megspékelve. Ennek a kőfelverődésnek, két bemeneti nyílása volt. Ami azt jelenti, hogy két helyen ütötte meg a kő. Lett belőle egy kagylós és egy csillag kőfelverődés. Ezt hívjuk kombináltnak, vagy dupla kőfelverődésnek fűggően attól, hogy hány bemeneti nyílás van rajta. Itt ebben az esetben kettő volt. Így előbb az egyik kőfelverődést le kell fedni, mielőtt tölteni kezdjük, mert ha kapcsolat van a repedések között, akkor az egyiken kifolyhat a töltés. Miután a fedés megtörtént sűrűbb ragasztóval, azután kezdődik a szélvédő javítás ugyanúgy, mint alap helyzetben egy kőfelverődésnél. A szélvédőn lévő kőfelverődés alsó bemeneti nyílását megfúrjuk, majd el kezdem tölteni. Nagyon ügyelni kell a nyomásra, hogy ne legyen túl sok, mert általában az ilyen sérülésekben sok a repedés. Miután sikeresen feltöltődött, UV lámpával szilárdítjuk a ragasztót és síkba csiszolom, majd polírral finomítok rajta. A szélvédő javítás 40 percet vett igénybe.

szelvedo_javitas_7.jpg

Ismét kombinált kőfelverődés

Ismét egy kombinált kőfelverődés. Ebben az esetben szerencsés volt, hogy az ügyfél gyorsan felvette velem a kapcsolatot, és időben orvosolni tudtam a problémát. A kőfelverődés nem volt túlzottan szennyezett és nedvesség sem volt benne. Ilyenkor a szélvédő javítás lényegesen eredményesebb, gyorsabb és biztonságosabb. A javitast egy előfúrással kezdtem, ami az esetek többségében csak az első réteg bemeneti nyílásának kitakarítása és a ragasztónak utat nyitása miatt van szükség. Mivel a sérülés mérete nagyon nagy (200 Ft-os vagy annál nagyobb) és a repedések hosszúak és szerteágazóak, fokozott figyelemmel kell a szélvédő javítást végrehajtani. Fúrás után óvatosan felhelyezem az injektort a szélvédőre, ezután a levegőt vákum segítségével kiszívom és ezzel együtt a szennyeződéseket is, amennyit csak lehet. Miután ez megtörtént a ragasztót finoman fokozatosan belepréseltem a kőfelverődés minden egyes repedéseibe. 8-10 percenként adok nyomást az injektorra fokozatosan, hogy a ragasztó terülni tudjon anélkül, hogy a szélvédő tovább repedne. Ilyen mértékű kőfelverődésnél még nagyobb az esélye, hogy javítás alatt továbbrepedjen, de nagyon nincs veszteni valónk, mert a javítás hiányában ez biztosan meg fog történni. Ebben az esetben szükség volt a szélvédőt belülről melegíteni, ezzel segítve a ragasztó bejutását a repedésekbe. Kockázatos művelet, mert melegítés hatására tágul az üveg és ezzel nyílik a repedés. Miután mindenhova eljutott a ragasztó, egy fedő gyantával, ragasztóval a lyukat lefedtem, síkba csiszoltam, majd polírral simává áttetszőbbé políroztam. Ezzel készen is van a  szélvédő javítás.

szelvedo_javitas_8.jpg

Még egy kombinált kőfelverődés

Ezen a barnás, arany Passaton egy kombinált sérülést javítottam. Itt is a sérülést követően hamar felvette velem a kapcsolatot az ügyfél. Ennek számos előnye van, például, hogy minél kevesebb szennyeződés kerül bele nedvességgel, annál szebb lesz a javítás, és a szépsége mellett ami szintén nem elhanyagolható szempont, hogy kevesebb az esélye a tovább repedésnek, így olcsóbb, mert nem indulnak el belőle repedések, és rosszabb esetben nem reped tovább a szélvédő olyan mértékben, hogy esetleg azt már cserélni kelljen, ami jóval költségesebb, arról nem is beszélve, hogy nem minden esetben sikeres a csere, mert sok esetben nem tudják ugyanoda vissza rakni a szélvédőt, ahol az eredeti volt. Ennek hátrányai, hogy feszülhet, beázhat, stb.

De mivel itt időben cselekedtünk, igen jó eséllyel mentünk neki a javításnak. Mint minden esetben itt is egy apró fúrással kezdtem a javítást, mellyel utat nyitottam a ragasztónak és egyben kitakarítottam a bemeneti nyílást. Ezután felhelyeztem a belső tükröt, ami segít abban, hogy jobban lássam a sérülést, és a benne lévő repedéseket, és egyben segít pozícionálni az injektort. A gép felhelyezését is nagy óvatossággal kell csinálni az ilyen sérüléseknél, mert csupán egy apró nyomás is továbbrepedéshez vezethet a szélvédő javítás közben. Amint a gép a biztonsággal a helyére került, vákuum segítségével a kőfelverődésben lévő levegőt és szennyeződéseket ki szívtam, és utána fokozatosan adtam rá a nyomást. A ragasztót attól függően adagolom nyomás segítségével, hogy milyen jellegű a sérülés és mekkora, mit enged különösebb terhelés nélkül, ami a továbbrepedéshez vezethet. Ebben az esetben is szépen fel tudtam tölteni a kőfelverődést, minden egyes repedésével együtt. Ezután UV lámpa segítségével megszilárdítottam a ragasztót, majd a gép eltávolítása után egy fedőgyantával, ragasztóval fedtem le a bemeneti nyílást, ahol a kőfelverődés epicentruma található, amit fúrással kitakarítottam. Ezután síkba csiszoltam és polírral tettem szebbé a javítás helyét. Ezután készen is lett a javítás.

Hívjon Ön is bizalommal! Szélvédő javítás házhoz Budapesten és környékén!

szelvedo_javitas_9.jpg

Kagylós sérülés

Szélvédő javítás Budapesten a 14. kerületben, ebben az esetben egy tipikus kagylós sérülés egy kicsiny kis repedéssel. Sajnos ezzel a sérüléssel találkozok ritkábban. Inkább az a jellemző, hogy a repedések ki is jutnak a kagyló alakzatból, sőt inkább lesz belőle kombinált sérülés, ami jóval kockázatosabb. Na de ennél a sérülésnél a javítás jóval könnyebb, kockázatmentesebb, mint a csillag vonal, csillag, kombinált vagy külső repedéses társainál. Természetesen ezt sem szabad alul becsülni, hisz egy piciny kis mikrorepedés, a szélvédő feszülése mellett már okozhat pillanatok alatt egy komolyabb sérülést. Hiszen az esetek többségében, amivel találkozok, mindig így indul, hogy az ügyfél azt feltételezi, hogy az ilyen kőfelverődés nem hordoz magában veszélyeket, és akár hónapokig is el van továbbrepedés nélkül. De ha egyszer tovább reped, máris nőnek a költségek, mert más tulajdonságú ragasztót kell hozzá alkalmazni a szélvédő javítás során, vagy rosszabb esetben akár úgy megindul, hogy már nem is javítható. Akkor sajna cserélni kell, aminek szintén számos hátránya van, amit már többször leírtam történeteimben. Itt ebben az esetben is előfúrással kell kezdeni, de semmi szükség túl mélyen megfúrni az autó üvegét, mert annál csúnyább lesz a végeredmény. Ebben az esetben sem a legsűrűbb ragasztót használtam, a belső repedések miatt, és itt is meghagytam az időt a ragasztó terülésének, és fokozatosan adtam csak a nyomást az injektoron keresztül a kőfelverődésbe. Miután úgy ítéltem meg, hogy mindenhol fel van töltve, UV lámpa segítségével megszilárdítottam a ragasztót, mert csak annak hatására köt meg, majd eltávolítottam a a gépet és síkba csiszoltam, majd simára políroztam, mellyel növelem az anyag áttetszőségét is. A javítás rendben lement, az ügyfél ismét elégedetten távozott.

szelvedo_javitas_10.jpg

Teherautón

Szélvédő javítás Budapesten és környékén, Péteri. Itt egy igen nagy kőfelverődést kellet megjavítani. Az ilyen jellegű szélvédőknél igen ritka, hogy kis kagylós, vagy bármilyen kisebb sérüléssel megúszható lenne egy-egy kőfelverődés. Ennek igen egyszerű oka van, mégpedig a szélvédő dőlésszöge. Amikor ilyen meredeken helyezkedik el az autó üvege, egy szemből érkező kavics szintke lövedékként csapódik bele az autó üvegébe, és esély nincs arra, hogy esetleg gellert kapna, megpattanna, és ezzel csökkentené a becsapódási erőt, mert annyira függőleges a szélvédő, ami majdnem hogy falként állja útját a kőfelverődésnek. Sajnos ez a sérülés is igen nagyra sikeredett, egy kombinált sérülés lett belőle, számos repedéssel és rózsaszerű alakzatokkal. Az ilyen sérülések nem tudnak nyom nélkül eltűnni, mert minden irányban vannak repedések, így mindig van egy repedés, amit bizonyos szögből látunk a fénytörés miatt, de a ragasztó természetesen feltöltötte a csatornákat. Ez a kőfelverődés közel volt a széléhez, fokozottan ügyeltem a minden egyes munkafázisra, a gép felhelyezésétől kezdve az utolsó nyomás ráadásáig az injektorra. Nehezen töltődött fel, időigényes javítás volt, de fontos, hogy meg kell hagyni az időt a javításra, az ilyen súlyos esetekben. A javítás körülbelül 40 percet vett igénybe, de minden repedés szépen fel lett töltve. Annyiban bonyolította a helyzetet, hogy egy repedést a biztonsági okokból előre le kellett fúrni, amivel azt segítettem, hogy ha esetleg elindulna a repedés, akkor ez a furat megállítja, itt a repedés leadja a feszültséget, és nem megy tovább a szélvédő széléhez, ami miatt már javíthatatlan lenne az autó üvege. Vannak sérülések, amikor úgy ítélem meg, akkor előtte egy biztonsági fúrást végzek, mert inkább legyen egy apró furat, mint sem javíthatatlanná válna az autó üvege egy továbbrepedés miatt. Ezt a furatot, mint egy sérülést fedőgyantával lefedtem, különben töltés közben, ott kifolyna a ragasztó. Csak ezután vette kezdetét a javítás, fúrással, tisztítással UV használatával a ragasztó megszilárdításához, Majd fedőgyanta került a kőfelverődés epicentrumában, és utána síkba csiszoltam és polírral tettem áttetszőbbé mind két bemeneti nyílást.

szelvedo_javitas_11.jpg

Egy ritka kőfelverődés, ami igen nagy veszélyt hordoz magában

Az ilyen jellegű kőfelverődéseknél több tényező is van, ami miatt nagyobb veszélyt hordoz magában a sérülés, olyan szempontból, hogy bármikor tovább tud repedni, és a tapasztalat azt mutatja, hogy ebben az esetben biztosan bekövetkezik, és igen rövid időn belül. Itt sajnos egyetlen kavics négy helyen ütötte meg az autó szélvédőjét. Ez olyankor fordul elő, mikor a kő megpattan, vagy egy nagyobb, amorf formájú kő üti meg az üveget. Ebben az esetben kissé bonyolultabb a szélvédő javítás, de kivitelezhető. Fontos a precíz, türelmes munkavégzés kellő tapasztalattal. Az ilyen esetekben először le kell fedni az egész kőfelverődést, hogy a négy bemeneti nyílás egyikén se jöjjön ki a ragasztó, mikor nyomás alatt elkezdem tölteni a kőfelverődést az egyik bemeneti nyíláson keresztül. Ez fontos, mert ha valahol ereszt a sérülés, akkor nyomás vesztés alakul ki, és így nem tudom belepréselni a kisebb szűkebb, vagy a nagyobb hosszabb repedésekbe, ahova kellő nyomással el kell jutni a ragasztónak. Ha a fedés megtörtént, akkor kezdődhet is a sérülés javítása, oly módon, ahogy egy csillag, vagy egy kombinált kőfelverődésnél lenni szokott! Ebben az esetben is előfúrással kezdődik, ahogy a videómban is látható. Itt is különösen fontos, hisz a sérülést teljesen lezártuk biztonsági okokból. Majd ezután kezdődhet a töltés ragasztóval. Abban az esetben ha a négy ütés között nincs kapcsolat, csatorna, ami ebben az esetben egy repedés, akkor nem lehet egy töltéssel megjavítani a szélvédőt, akkor külön köfelverődésként kezelve kell tölteni ott, ahol erre szükség van. Amint a töltések rendben lementek, újra le kell zárni a sérülést ahol szükséges, ezt síkba csiszolás követi, majd polírral zárul a folyamat. Nem igen van két egyforma szélvédő javítás, minden esetben kellő precizitással és figyelemmel kell elvégezni minden egyes javítást.

4_bemeneti_nyilas_egy_kofelverodesen.jpg

200 forintosnál is nagyobb kombinált kőfelverődés

A minap egy igen nagy, 200 forintosnál is nagyobb kombinált kőfelverődést javítottam. Ennek a kőfelverődésnek több veszélyforrása is van. Először is, mint azt már többször is leírtam, nem mindegy a továbbrepedés szempontjából, hogy hol helyezkedik el a sérülés. Minél közelebb van az üveg széléhez, annál nagyobb az esélye, hogy tovább reped. Ennek az az oka, hogy ott feszül a legjobban a szélvédő, ott kapja a legnagyobb terhelést. Ebben az esetben tovább ronthatja a helyzetet, hogy a kőfelverődésben, nagyobb repedések indultak el, ami a képen sajnos kevésbé látszik, nagyítóval ellenőrzöm. Tehát belül és kívül is találhatóak repedések. Ilyenkor fokozott óvatossággal kell csiszolni, előfúrni, amivel egyben megtakarítom és utat nyitok a ragasztónak. Ennél a szélvédő javításnál, annak érdekében, hogy nehogy tovább repedjen a leghígabb ragasztót kell használni, mert különböző kőfelverődéshez, különböző tulajdonságú ragasztót kell alkalmazni. Töltést, fokozatosan, óvatosan végeztem, időt adva a ragasztónak, hogy finoman terüljön a repedésekben. Ezután UV lámpával megkötöm a ragasztót és fedő gyantával fedem a sérülést. Azt követi a síkba csiszolás és a polír. A végeredmény egy egészen szép javítás. 

Kék merci kombinált.jpg

Egy tipikus kagylós kőfelverődés 0 °C fokban

A minap egy kagylós kőfelverődést javítottam, kisebb mértékű mikro repedéssel, ami kevésbé tűnhet veszélyesnek. Természetesen itt is meg van az esély a továbbrepedésnek, hiszen a nedvesség bekerülésével, a fagy továbbrepesztheti az autó szélvédőjét. Ez nyáron ugyanúgy veszélyes tud lenni, annyi különbséggel, hogy akkor a meleg hatására reped tovább az üveg, mikor a szélvédő felforrósodik. Szerencsére hamar szakszerű segítséget kapott az ügyfél, időben hívott, így keveset kockáztatott és az eredmény csodaszép lett. Itt is egy apró előfúrással kezdtem a szélvédő javítást, majd elkezdtem a sérülés töltését, a kőfelverődéshez mérten a megfelelő ragasztóval. Viszonylag hamar, szépen fel tudtam tölteni, és az UV használata után, amivel a ragasztót kötöm meg, le is vettem az injektort, és fedőgyantával fedtem a kőfelverődést UV fény használatával megszilárdítottam, és ezután síkba csiszoltam és a végén áttetszővé políroztam.

Érdemes a sérülés után, mielőbb egy szakember segítségét kérni, nehogy tovább repedjen a szélvédő. Hívjon bizalommal!

Fiat 500 kagylós.jpg

Szélvédő javítás, kombinált nagy kőfelverődés 

A kőfelverődés nem tüntethető el nyom nélkül, annak ellenére, hogy sokan ezt állítják. Viszont gyönyörűen lehet őket javítani, van amit, valóban úgy kell keresni javítás után, és könnyen lehet, aki korábban nem látta a sérülést, az meg sem találja. Persze ez múlik a javítás során használt anyagok minőségén, a szakszerűségen, és a kőfelverődés fajtáján. Ahogy ez látszik a képen, ez a kőfelverődés sem tűnt el nyom nélkül, viszont egészen szép lett a végeredmény, és nem mellesleg elkövettünk mindent, hogy ne kelljen szélvédőt cserélni. Az ilyen jellegű nagyméretű sérülések esetében fontos, hogy megadjuk az időt az anyagoknak, hogy mindenhova el tudjon terülni a ragasztó az utolsó mikrorepedésekbe is. Itt is egy előfúrással kell kezdeni a javítást, ami nem érinti a következő, második réteg üveget. Ezután óvatosan felhelyezzük az injektort, ügyelve arra, hogy ne feszítsük a repedéseket. Ilyen esetekben mindig a leghígabb ragasztót kell használni, mert a sűrű ragasztóval tovább feszítjük a repedéseket. Egy ilyen sérülés javítása 30-40 percet vesz igénybe, esetenként többet is, nem szabad sajnálni rá az időt. Miután szépen bejutott mindenhova a ragasztó, akkor még nyomás alatt meg kell UV lámpázni a kötőanyagot, hogy levételnél a vákuum ne szívja vissza azt. Ezután egy másik szintén UV fényre kötő ragasztóval fedem, és a végén síkba csiszolom. Ezután polírozom és az eredmény magáért beszél. Ha hasonló gondja akad, hívjon bizalommal!
Szélvédő javítás Budapest és környéke

Audi kombinált.jpg

Szélvédő javítás Budapest, repedés megfúrása

Amikor a kőfelverődésből tovább repedt az autó üvege, vagy esetleg más okból keletkezett repedés az autó üvegén, lehetőség van arra, hogy megakadályozzam a tovább repedést. Amennyiben egy kőfelverődés okozta azt, akkor annak a feltöltése is szükséges lehet a már megszokott és leírt módon, de természetesen lehetőség van csak a repedés megállítására is. Ennek a menete, hogy egy belső tükröt helyeztem az autóba, mely segít abban, hogy pontosan lássam a repedés végét. Ez nem mindig egyértelmű, hisz olyan apró hajszálrepedésbe megy át a vége, hogy nem mindig észrevehető egyértelműen. Ez fontos, mert ha nem pontosan a vége van megfúrva, hanem valamivel előrébb, akkor az még tovább fog repedni. Vagy, ha túl távol helyezkedik el a furat, akkor lehetséges, hogy egyszerűen elkerüli azt. Ha pontosan van megfúrva, igen nagy eséllyel nem fog tovább repedni. A lyukat, ami körülbelül egy gombostű nagyságú, le kell fedni, mint egy kőfelverődést, és amennyiben lehetséges feltölteni a repedést is. A fúrás csak az első, felső réteget érinti, ahol a repedés található. Fontos, hogy lehetőleg új, de minimum éles alig használt fúrószárat használjon a szakember, ezen nem szabad spórolni, mert minimális nyomás hatására is tovább tud repedni a szélvédő.

Mercedes repedés javítás.jpg

Szélvédő javítás BMW I3

Ezeknek a típusoknak a szélvédő meredeksége miatt, valamivel sűrűbben előfordul, hogy a kavicstól megsérül a szélvédője. Az ok, hogy kevésbé tud a kavics megpattanni, és ezáltal legtöbb esetben nem csak felületi sérülést okoz egy-egy kőfelverődés. Sokszor ezen okokból súlyosabb is a sérülés. Ebben az esetben viszont a körülményekhez képest egészen jól megúszta a szélvédő, és egy kagylós kőfelverődés keletkezett rajta. Természetesen ezt a sérülést sem szabad alábecsülni, és mielőbb cselekedni kell, mielőtt továbbrepedne a szélvédőnk! Ezt a sérülést is egy úgynevezett előfúrással kezdem, vagy ha úgy tetszik csiszolással. Ezzel egyben utat nyitok a ragasztónak és kitisztítom a kavicsfelverődés bemeneti nyílását is. Ezután felhelyezem az injektort, amibe a sérüléshez mérten a megfelelő sűrűségű ragasztót töltöttem, és vákuummal kiszívom a szennyeződést és a levegőt, majd nyomással elkezdem tölteni a kőfelverődést. Ez a sérülés úgy 20 perc alatt töltődött fel. Miután biztosan eljutott minden apró repedésbe a ragasztó, UV lámpával megszilárdítom azt, és eltávolítom a gépet, majd a sérülés bemeneti nyílását egy másik erre kifejlesztett ragasztóval fedem le. Ez szintén UV hatására köt meg, miután megszilárdult a ragasztó, síkba csiszolom és ezt követi a polírozás, hogy minél szebb legyen a végeredmény. 

BMW I3 szélvédő javítás.jpg

Szélvédő javítás Budapest, Teherautón kombinált kőfelverődés javítás

Ebben az esetben a kő, egy kagylós kőfelverődést okozott, amiből sajnos el is indult 2 db repedés. Ilyenkor már mindenképp az erre használatos speciális ragasztóval kell javítani, ami hígabb viszkozitású anyag, mint amivel egy sima kagylós kőfelverődést javítunk. Fokozottan kell ügyelni a javításra, csak úgy, mint ahogy a csillag alakú kőfelverődésnél is kell, mert hamar tovább tud repedni. Kockázat nincsen, olyan szempontból, hogy ez biztosan tovább fog repedni a javítás hiányában, és nem érdemes azonnal a szélvédő cserével kezdeni, azt csak akkor ajánlatos, ha már elrepedt az, hisz bármikor kaphat az üveg egy újabb kavicsot, akár pár napon belül is. Így érdemes csak akkor cseréltetni, ha már elrepedt a szélvédőnk. Itt is egy kisebb fúrással kezdtem a javítást, amivel megtisztítottam a bemeneti nyílást. Ezután felhelyeztem a gépet a szélvédőre, és vákuumot szívtam, hogy a levegőt és a koszt eltávolítsam belőle, majd csak ezután kezdődhetett meg a kőfelverődés feltöltése. A nyomást, ami a ragasztót juttatja bele a sérülésbe, csak fokozatosan szabad ráadni, nehogy a hirtelen nyomás hatására továbbrepedjen a sérülés. Ha szükséges különböző technikákkal segítjük a ragasztó útját áramlani a repedésekbe. Miután megbizonyosodtam, hogy a ragasztó mindenhova eljutott, UV segítségével megkötöttem a ragasztót és levettem a gépet. A bemeneti nyílást egy másik erre alkalmas, sűrűbb ragasztóval fedtem le. Miután az is megkötött, síkba, majd polírral simára és áttetszővé csiszoltam. Ezután készen is van a kőfelverődés javítása. 

Teherauto szelvedo javitas.jpg

Szélvédő javítás Budapesten, Audi A6 szélvédő

Itt egy repedésekkel teli kőfelverődést javítottam. Igen hideg volt, így az autó üvegét finoman melegíteni kellett ahhoz, hogy az anyag biztosan eljusson minden egyes mikrorepedésbe is, amit talán szabad szemmel nem is látunk. A melegítés hatására az üveg és a sérülés kicsit tágul, de csak annyira, ami nem okoz további problémát a már meglévő kőfelverődésben. Miközben melegszik az autó, el is kezdtem a kavicsfelverődés kicsiszolását. Miután ez megtörtént, a hideg időre való tekintettel eggyel hígabb ragasztót használatával el is kezdtem a kőfelverődés feltöltését. Amelyik repedésbe nem ment bele nyomás hatására sem a ragasztó, azt megnyitottam, ezzel is segítve a ragasztó áramlását. Körülbelül 20-30 perc alatt feltöltődött. UV lámpa segítségével a ragasztót megszilárdítottam majd eltávolítottam az injektort. Az apró lyukat amit a kavics kivert az autó szélvédőjéből, azt egy fedőgyantával lefedtem, ami kizárja annak lehetőségét, hogy nedvesség juthasson bele. Ezt a végén polírral simára csiszoltam és a sérülés mértékéhez viszonyítva gyönyörű lett a javítás, amivel a költséges szélvédő cseréjét is elkerülte az ügyfél.

Audi a 6 szélvédő javítás.jpg

Kockázatos csillag javítás

Az ilyen jellegű sérülés, nagy kockázatot, hordoz magában, mivel a kis repedések részben elindultak több irányba is és ezek könnyedén megszaladnak oly mértékben, hogy akár már csak a szélvédő csere segíthet rajtunk. Ebben az esetben időben cselekedett az ügyfél, mielőtt nagyobb baj lehetett volna belőle. Az ilyen kőfelverődésnek esetenként elég egy kátyú, vagy egy hőingadozás és még is van a baj. Ezért a javítást is kellő elővigyázatosággal kell kezelni. A javítás itt is egy fúrógéppel való tisztítással, csiszolással kezdem, nagy óvatossággal, még a szélvédőre sem szabad rátámaszkodni. Miután ez meg van, kizárólag a leghígabb ragasztóval betöltött injektort felhelyezem a szélvédőre, majd vákuum segítségével levegőt szívok ki a kavicsfelverődésből. Ezután fokozatosan adom rá a nyomást, ahogy a ragasztót befogadja minden egyes repedés a sérülésben. Egy ilyen szélvédő javítás akár 40 percet is igénybe vehet. Itt fontos az idő, fontos hogy ne kapkodjunk, és adjunk elegendő időt a ragasztónak, hogy szépen tudjon terülni a repedésekbe. Ha magától nem megy, akkor finoman lehet segíteni karctű segítségével, ami oly módon történik, hogy finoman nyomás alá téve a repedést, megnyitom azt, ezzel könnyebben áramlik be a ragasztó. Ha minden repedés feltöltődött, akkor UV lámpa segítségével megszilárdítom a kizárólag UV fényre kötő ragasztót, ezután eltávolítom az injektort és egy másik erre alkalmas speciális ragasztóval fedem le a bemeneti nyílást, ami távol tartja a nedvességet és a szennyeződést. Végén polírozó segítségével teszem áttetszővé, víztisztává a javított felületet.

Csillagjavítás_20220409_1.jpg

Külföldi útról hazafelé - Audi TT

Ez az Audi TT sajnálatos módon a külföldi útról hazafelé kapott egy kavicsot, de még időben cselekedett az ügyfél, mielőtt az tovább repedt volna. Bár ez a hosszú út elég kockázatos abból a szempontból, hogy bármikor tovább tud repedni a kőfelverődés, itt annyiban szerencsésebb volt talán, hogy egy kagylós repedéses sérülést okozott a kavics az autó szélvédőjén. Az ilyen jellegű sérülések némileg kisebb kockázatot hordanak magukban, de semmiképpen nem elhanyagolhatóak, hiszen elég csak 1 repedés, akár mikrorepedés és a feszültség alatt lévő szélvédőn egy pillanat alatt tovább reped a kőfelverődés, amin már csak a szélvédő cseréje segíthet sajnos. De itt még nem volt késő az érkezésem, és hamar meg is kezdtem a munkát, fontos, hogy ezt a sérülést is kellő óvatossággal kell kezelni, és hígabb ragasztót kell használni, nem szabad hirtelen nagy nyomás alá tenni a kőfelverődést, hanem hagyni kell szépen terülni a hígabb ragasztó minden egyes repedésbe! A hideg idő miatt szükség lehet a szélvédő fűtésére is, mert a repedések nagyon össze vannak húzódva, és a jéghideg szélvédőbe is nehezen áramlik bele a ragasztóanyag. Persze csak finoman fűtjük a szélvédőt és nem tesszük ki hirtelen hőhatásnak, hisz akkor is tovább tud repedni a szélvédő. A javítás során UV-ra kötő ragasztót használtam, ami azért is fontos, hogy javítás alatt semmiképpen és semmilyen mértékben ne sűrűsödjön be, még minimálisan sem, hisz pont a javítás végére van szükség arra, hogy a ragasztó biztosan eljusson minden egyes mikrorepedésbe, és azoknak a legvégső csücskébe is, ahol esetleg tovább tudna repedni. Ennek nagy előnye, hogy szinte bármeddig tudom tölteni a sérülést, ameddig csak szükséges. Ezután ahol a kő megütötte, vagyis a bemeneti nyílást lefedem egy erre speciális fedő ragasztóval, hogy távol tartsam a nedvességet és a szennyeződéseket is. Egy ilyen javítás körülbelül fél órát vesz igénybe.

audi szelvedo javitas.jpg

Szélvédő javítás Budapest, fedőgyanta csere Hummer H2-n

Sok idő elteltével előfordulhat, hogy az időjárási viszontagságoknak kitett javítás, az évek múlásával némi felújításra van szüksége. Ilyenkor egy fedőgyanta csere nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a javítás még jó sokáig segítsen megóvni minket a szélvédő cserétől. Esetenként arra is van lehetőség, hogy a gép felrakásával utána töltsünk a régi javításnak, ezzel is meghosszabbítva a szélvédő javítás élettartamát. A fedőgyanta cserénél első lépésként ki kell csiszolni a régi ragasztót, ki kell takarítani a nyílást és újra fel kell tölteni azt. Ezzel kizárjuk ismét annak a lehetőségét, hogy szennyeződés, vagy nedvesség jusson bele, ami télen esetenként igen nagy bosszúságot tud okozni, mert a bejutó nedvesség megfagy és szétfeszítheti a repedéseket, idővel addig feszegeti, míg nem egyszer csak elreped. Ha a szakember úgy ítéli meg, hogy esetleg még injektor segítségével tudunk kicsit tölteni a régi javításon, azzal szintén nagyban segítünk a szélvédőn, hogy minél később vagy egyáltalán ne kelljen szélvédőt cserélnünk. Azt, hogy erre a felújításra mikor van szükség, nagyban befolyásolja az időjárási körülmény és a javítás minősége is. Ezen a Hummer-on 3 ilyen fedőgyanta cserét végeztem, az autót használtan vásárolta az ügyfél, így nem tudta mikor lettek lejavítva, de az állapota eléggé ramaty volt, így nem volt kérdés, valamit javítani kell rajta, hogy minél később kelljen cserélni a szélvédőt. Egy ilyen szélvédő javítás töredéke egy cserének, mind időben és anyagilag is. Érdemes mielőbb elvégezni a javításokat, hogy minél tovább maradjon épp a szélvédő.

Hummer H2.jpg

Szélvédő javítás Budapest kis repedéssel

Ezeket a jellegű sérüléseket szokták „biztonságosabbnak” mondani, de ez téves megítélés. Az ilyen sérüléseket is pontosan olyan nagy óvatossággal kell kezelni, mint az összes többi ijesztőbbnek kinéző sérülést. Ennek az az oka, mert ugyan a kevesebb repedés kisebb esélyt jelent arra, hogy elreped, ugyanakkor egyetlen repedés is elég ahhoz, hogy elrepedjen a szélvédőnk javítás előtt, vagy akár alatt is. Éppen ezért ezt is kellő odafigyeléssel, óvatossággal kell kezelni, és mielőbb megcsináltatni ezt a jellegű kőfelverődést is. Ez a szélvédő javítás is az állapot felmérés után, egy kisebb előfúrással, csiszolással kezdődik, amivel kicsit kitakarítjuk a bemeneti nyílást és egyben utat is nyitunk a ragasztónak is. Fontos, hogy felesleges túl mélyre menni és óriási krátereket fúrni a szélvédőbe, de a kis törmelék eltávolítása, tisztítás nagyban hozzájárul a javítás végeredményéhez. Miután ez megtörtént, híg ragasztót használva elkezdem feltölteni a kőfelverődést. Fontos, hogy híg legyen a ragasztó, mert ha nagyon sűrű az anyag, akkor nyomás hatására, főleg ha sietteti az anyag terülését a szakember, akkor elrepedhet a szélvédőnk. Egy ilyen javítás a repedések tulajdonságától függően 20-40 percet vesz igénybe. Miután a kőfelverődés biztosan hiánytalanul fel lett töltve, egy UV lámpa segítségével megszilárdítjuk azt, majd a gép levétele után fedőragasztóval zárjuk a bemeneti nyílást. Ezt a ragasztó réteget szükséges síkba csiszolni, majd polírral szép simává polírozni. Ezután már használható is az autó rendeltetésszerűen. Lehet mosni, ablaktörlőzni. 

Kagylós kőfelverődés Volvo.jpg
bottom of page